17 aprilie 2016

Energia mea este neschimbată

Pe durata copilăriei mele și o bună parte din viața mea de adult m-am confruntat cu multe kilograme în plus și am avut o relație dezechilibrată cu mâncarea. Mai tot timpul am mâncat mai mult decât aveam nevoie și în special produse ce conțineau zahăr rafinat, produse prăjite, carne.
Deși nu mai mănânc carne de câțiva ani și alergarea m-a ajutat să nu am probleme cu greutatea, în momentul în care atenția mea scade, încep să mănânc din ce în ce mai multe dulciuri, mă îndrept spre produse prăjite și ignor semnalele corpului meu.

Tocmai de aceea m-am gândit să revizuiesc relația mea cu mâncarea.
De 5 zile nu consum altceva decât apă. Fac asta ca să înțeleg să îmi ascult corpul mai bine, să înțeleg mai mult foamea adevărată, fac asta ca să dau un răgaz corpului meu de la bombardametul zilnic cu pesticide, ierbicide, aditivi alimentari, zahăr și grăsimi.
În mod ciudat nu simt deloc că mi-ar fi foame, stau lângă Laura la micul dejun sau la prânz fără proleme. Dacă poftesc, mai degrabă poftesc la mere, decât la mâncare gătită. Energia mea este neschimbată, dispoziția foarte bună și concentrarea chiar mai bună. Ieri am avut o zi mai productivă la birou decât într-o luni obișnuită.
Nu știu cât va dura pauza, mă gândesc să mă opresc când nu mă voi simți bine. Dar corpul meu m-a surprins deja extrem de mult, arătându-mi că dependența de hrană nu este atât de mare cum am crezut până acum.
Aștept să văd cum va fi perioada de după, dar deja simt că a meritat să trec și prin acest experiment.

Niciun comentariu: