Auto

 Test în România. Câtă economie se face cu autobuzul electric

Regia Autonomă de Transport Brașov a prezentat primele concluzii după ce a testat timp de aproximativ trei săptămâni un autobuz electric. Potrivit jurnaliștilor de la Monitorul Expres, autobuzul electric are costuri de utilizare de cel puțin trei ori mai mici decât un autobuz electric.
Autobuzul a circulat pe cinci linii diferite și a parcurs 2.955 de kilometri. În total a consumat 2.685 kw, iar parcursul maxim la o singură încărcare completă a bateriei a fost de 268 Km. În urma unei comparații, cei de la RAT Brașov au ajuns la concluzia că 0,480 de lei ar fi costul pe kilometru pentru autobuzul electric, în timp ce în cazul autobuzului clasic costă 2,02 lei pe kilometru.
Directorul executiv al RAT, Cristian Radu, spune că exploatarea autobuzului electric pare net superioară, însă nu s-au putut evalua și costurile de mentenanță. De asemenea, e posibil ca datele să se modifice semnificativ pe timpul iernii. „Acumulatorii nu se încarcă la temperaturi negative. Astfel, pentru încărcarea vehiculului ar fi nevoie de spaţii speciale, în care temperatura ambientală să fie de cel puţin cinci grade. Acest lucru ar putea fi o problemă, deocamdată“, a adăugat Mircea Cenan, directorul tehnic al RAT Braşov, citat de monitorulexpres.ro.
Un alt dezavantaj ar fi și acela că are o capacitate de 61 de persoane, în timp ce autobuzele clasice au 91 de locuri.

Niciun comentariu: