19 martie 2014

Amintiri de la scoala

Acum sa va zic sincer! Cand eram in scoala generala cei mai mari dusmani imi erau tabla si acel avizier de pe hol! Daca va mai amintiti, care? Avizierul era un simbol al scoli!
Sa ma explic acum ca asa e normal!
Iesitul la tabla presupunea scrisul pe tabla, iesitul in fata clasei intregii, cu riscurile ce decurg din asta. Ieseai la tabla la istorie, la geografie, la biologie, nu prea conta, dar la matematica?! Pai, tabla era simbol, in sine!
La liceu, normal ca m-am maturizat sitabla nu mai era ceva atat de grav. La matematica, in special in clasa a XI- a si a XII-a, ieseam la tabla. Nu ma deranja absolut deloc. Nu as zice ca imi placea tare mult matematica, dar se dadea la bac, NU?! , nu trebuia sa-ti placa, era pur si simplu o chestie normala.
La facultate lucrurile s-au schimbat si mai mult. Tabla era un element doar pentru decor, cursurile se predau sau erau prezentari power-point. Se mai scria si din cand in cand pe tabla, dar rar.  Ca student, nu erai nevoit sa iesi la tabla. Am iesit cred o data sau de, si oricum acel iesit nu a presupus ceva foarte stresant. Tabla devenise, ceva prietenos.
Acum sa va zic si de avizierul scolar. In generala si-n liceu erau aviziere “clasice”, pe care se puneau foi cu diferite scrieri, anunturi. Nu aveam alergie, dar nici nu-mi placea.
De ce? Pentru ca eu apaream la rubrica cu baieti rai si asta deoarece nu era saptamana sa nu se sparga vreun geam, din cauza meciurilor de fotbal laa care participam! In afara orelor, fireste!!!
Aaaa, mi-am adus aminte, de ceva!! Profesoara de istorie, care era si directoare scoli, imi zicea ca- fitos, pentru ca de fiecare data cand plecam de la tabla ma stergeam de praful ala, insuportabil de creta. Si, mai era ceva, tineam creta doar cu 2 degete, sa nu ma murdaresc de creta pe celelalte. Ea, profesoara de istorie era ce care ma punea si la avizier:)), dar nu eram singurul...
Voua va este dor sa mai scriti pe tabla din scoala ( acum, se numesc panouri scolare? De avizier nu va intreb!!:) Mie, sincer, nu. Mi-e dor de vremurile celea, mi le amintesc cu pmare drag, dar daca e ceva ce imi doresc e sa nu mai fac asta! ... sa scriu pe tabla. Zic ca se poate si fara. Dar, la avizierul scolii, tot as fi prezent ca inca imi mai place sa dau cu piciorul intr-o mingie:)
Acum sincer habar nu am daca prin scolile din ziua de azi, mai exista aviziere scolare, deoarece intr-o scoala n-am mai intrat de ceva vreme, dar as fi curios? Unii zic ca s-au facut mari schimbari in scoala romaneasca, altii sustin contrariul. Acum, fiecare e liber sa0si exprime parerea si sa priveasca din unghiul pe care il doreste!
Din blogosfera romaneasca s-aveti o zi frumoasa!

Niciun comentariu: