24 mai 2014

Tânăra care a dat șah-mat Canadei

Alexandra Botez, o tânără în vârstă de 18 ani, cu origini in România, este considerată una dintre cele mai promițătoare șahiste.
Aceasta a deprins tainele acestui sport al mintii, șahul, la șase ani. „Ai mei au făcut un pariu între ei, mama a zis că nu am cum să o bat la şah. Tata, încăpăţânat din fire şi orgolios, a început să mă înveţe. După două săptămâni, jucam cu mama şi o băteam”, a povestit Alexandra pentru prosport.ro.
Jurnaliștii de la Portland Tribune au lăudat-o. „Acum doi ani, tata mi-a întins un ziar şi mi-a spus să-l citesc. Era unul din Oregon, îmi lăudau performanţele şi mă considerau a fi revelaţia Canadei în şah. Am fost flatată, nu mă aşteptam. Şi puteam să văd satisfacţia pe chipul tatălui meu”, a mai povestit tânăra șahistă.
Alexandra s-a născut în Dallas și s-a mutat în Canada. Nu știe prea bine limba română, chiar dacă acasă încă se mai vorbește, iar în România a fost de două ori. „Bunicii, care locuiesc cu noi, urmăresc ziarele româneşti online, iar tata se uită la meciurile din Liga I. Este mare fan Dinamo, se agită la fiecare eşec pe care îl au acestia”, a mai mărturisit Alexandra pentru prosport.ro.
În urmă cu un an a primit o bursă și de la prestigioasa Universitate Stanford. De asemenea, în planurile ei de viitor și-a făcut loc și înființarea unei școli în care să îi învețe pe cei mici să joace șah.

Niciun comentariu: