10 iunie 2014

De ce ma duc an de an la TIFF?

In primul rand, pentru TIFF . Am vazut tot timpul filme misto rau pe care altundeva n-as fi avut unde sa le vad. Eu nu fac maraton, cum nici la muzeu nu pot sa ma duc cate o zi intreaga sa vad totul ca la fast race. La muzeu imi petrec o ora doua in fata unor picturi, apoi obosesc, vreau sa diger informatia, sa o asimilez si ies, ma duc sa traiesc altceva . Filme vad maximum doua intr-o zi. De fapt, ca in toate celelalte din viata mea, prefer selectia, nu gramada. Slava Domnului, la TIFF poti sa-ti faci selectia ta dintr-o selectie deja grozava facuta de organizatori!

Apoi, imi plac cinematografele din Cluj, ma mir mereu cat de multe pot fi si cat de pline. Imi da speranta.

Imi place masochist ca drumul e lung si cine il face de la Bucuresti, chiar face un efort. Cu masina sau cu trenul, iti ia cat sa ajungi pe un alt continent si chiar mai mult, ceea ce te transforma din start intr-un erou cinefil numai ca te duci pana acolo.

Intalnesc oameni care imi plac, prieteni pe care nu apuc sa-i vad destul si dau de ei pe acolo prin Cluj in perioada festivalului sau cunosc unii noi, interesanti, pe care mi doresc prieteni. Decoratoarea Ioana Mezei si casa ei au fost marile descoperiri de anul acesta.

Imi place orasul, imi place pur si simplu sa ma holbez la cladiri care an dupa an mi se par tot mai frumoase si la oameni care, cel putin in perioada festivalului, imi par toti frumos de tineri. Imi place apusul in Cluj. Padurea. Raul, ramul

Imi place mancarea si sunt destule locuri unde stau cu placere la masa. De departe, restaurantul meu preferat din Cluj este Varzaria, unde ma asteapta an de an de parca ar fi trecut o zi, doamna Lenuta.
Bine a fost si sub teii de la Casa Boema.

Sunt petreceri reusite.

Timpul are alta dimensiune acolo, ma intorc dupa un weekend de parca am stat la Cluj o saptamana.

TIFF-ul e din parte Romania care face sa se intample ce doreste sa i se intample. E spirit tanar, e elitist pentru toata lumea, e valoros. E Transilvania. E International. E Festival de Film.

Niciun comentariu: