9 iulie 2014

Voi cand?

M-a sunat astazi o invatatoare care a fost invitata sa lucreze intr-o scoala privata, dintr-un oras mai mare al tarii. Voia ceva sfaturi.
Am crezut ca va fi vorba despre eternele frici ale celor care vin din sistemul de stat: daca va trebui sa munceasca prea mult, daca va fi prea urmarita de manageri, daca va avea probleme de autoritate si control. Eternele temeri ale oamenilor care in principiu parasesc un loc comod si trebuie sa intre intr-o echipa dinamica si critica.
Spre surprinderea mea - ca angajator care s-a lovit deseori de reticenta oamenilor de a parasi un "loc sigur", doamna aceasta voia sa stie cata libertate va avea sa inoveze. Cate sanse vor exista sa isi implineasca visele profesionale: sa trateze copiii in functie de stilurile de invatare, sa dezvolte proiecte dincolo de programa, sa lucreze cu copii putini si parinti interesati, sa aplice programe "gifted", sa modeleze minti dupa ce citise si se formase ca atare. Vorbea cu pasiunea si elanul unui adolescent, desi inteleg ca doamna e de mult timp in sistemul de stat, cu grade didactice, formator, metodist, etc. Vorbea despre o evadare si despre sansa unei impliniri, in sfarsit.
Dupa ce am inchis telefonul, am stat cateva minute sa ma gandesc cand am mai auzit ultima oara pe cineva vorbind si gandind asa.
Voi cand?

Niciun comentariu: