1 septembrie 2014

Cele doua citate

Voi deschide subiectul prin urmatoarele doua citate intelepte:
"Nu cauta la vas, ci la ceea ce el contine.
Este un vas nou si contine vin vechi si unul vechi in care nu se afla nici macar vin nou.
"
Tot Inteleptii ne spun:"Daca vrem sa intelegem mai bine invatatura,vom zice ca un om nu trebuie sa vada forma exterioara a vasului,a omului,ci continutul,inteligenta sa." (Pirkei Avot)

Cum am mai spus si-o voi mai spune, eu de felul meu am fost si sunt mai greu la minte, mai bine spus, imi ia mai mult timp sa pricep lucrurile.Acest fapt a fost numai spre binele meu, deoarece trebuia sa repet de multe ori acelasi lucru, asa ca, tot ceea ce invat mi se intipareste in minte! Ceea ce pot spune despre mine, n-am iubit scoala, n-am iubit invatatura, in schimb, povestile imi placeau la nebunie, toate acestea in copilarie si adolescenta. Mult mai tarziu am devenit un...Rebel-Ratacit! Ceea ce este cel mai interesant in toata povestea vietii mele, este un fapt pe care nu mi l-am putut explica multa vreme..Comportamentul meu negativ fata de cei pe care ii iubeam! Sa nu uitam un lucru foarte important. Nu am crescut ca un copil normal, la 8 luni am fost dat in grija bunicilor din partea mamei, la 6 ani mi-a murit tatal, pe care nu l-am cunoscut, deoarece nu m-a cautat...etc.etc...Lunga povestea copilariei mele.Cititorule sa nu ma interpretezi gresit, nu invinuiesc si nu judec pe nimeni, ci doar relatez cursul faptelor! Tot la fel procedez si cu ceea ce scriu despre Viata si Realitate..!
"Dobandeste-ti un dascal,castiga-ti un prieten si apreciaza fiecare om in mod favorabil.Onoarea prietenului sa-ti fie tot asa ca respectul ce-l acorzi dascalului.Respectul ce-l dai dascalului sa fie ca respectul ce-l dai Divinitatii."(Pirkei Avot)

Dupa tot ceea ce am trait in cei 44 de ani, nu mai pot fi amagit atat de usor, si nici nu ma mai las prada obiceiurilor din trecut,deoarece, acele obiceiuri nu mi-au oferit ceva concret si statornic, care sa imi umple golurile din inima!! Daca mi-as continua viata dupa aceleasi principii din trecut, ar insemna sa ma mint pe mine insumi! Sa fiu mai explicit: Daca as fi fost singurul divortat ,mi-as fi pus in balanta constiinta! Dar nu sunt primul si nici ultimul divortat..Eu cel putin imi recunosc greselile public, si regret din adancul inimii mele tot ceea ce am gresit,atat fata de oameni cat si fata de Divinitate.
Mult mai mult de atat, chiar si atunci , dupa ce greseam imi venea sa ma dau cu capul de toti peretii, si acesta experienta m-a invatat ce inseamna Divinitatea.Tot Inteleptii ne spun asa:''Dupa ce se petrece un fapt, trebuie sa spunem-Asa a fost sa fie! Dar sa si tragem o invatatura BUNA din acea ''intamplare''..Trecutul este Martorul cel mai drept, daca esti sincer cu tine insuti!! Cum intr-o casnicie destramata nu poate fi un singur vinovat, tot la fel sta treaba si cu viata fiecarui om....

Dascalul l-am dobandit (Pildele), inca nu am reusit sa castig un prieten, apreciez pe fiecare om in mod favorabil.Onoarea pe care o acord oamenilor este la fel ca respectul pe care-l acord Pildelor. Respectul meu fata de Pilde este asemanator cu respectul meu fata de Divinitate.


Multe ar mai fi de spus,dar nu vreau sa plictisesc...

Niciun comentariu: