17 iunie 2015

Istanbul, concurs, amintirile mele...


De la inceput fac precizare ca scriu acest articol deoarece am descoperit un concurs intersant cu premii si te inviy si pe tine cititor al acestui blog: participa si castiga un city break la Istanbul, + 3 trollere de voiaj de la VALIGERIA + un voucher de 300 Lei .
De retinut, concursul il gasiti si pe pagina oficiala de facebook (https://www.facebook.com/Aerolines) unde de altfel se si desfasoara prin rezolvarea unor task-uri care iti aduc un numar definit de sanse de câştig.Cu cât ai mai multe task-uri rezolvate, cu atat esti mai aproape de unul dintre cele 3 premii!
Asadar, cateva lucruri despre orasul Istanbul voi insira in urmatoarele randuri.


sursa dentos.com
 Istanbul, primul nume pe care l-a avut este Bizanț  Aceast nume este considerat a fi derivat dintr-un nume propriu, Byzas, din Grecia Antica.


Orasul este cunoscut in principal datorita arhitecturii sale bizantine si otomane, cladirile reflectand diferitele popoare si imperii care s-au perindat de-a lungul istoriei si au condus acest oras. Cladiri ce pastreaza arhitectura Imperiului Roman, dar si cea genoveza, alaturi de cea din perioada Imperiului Otoman, se pot vedea pe strazile metropolei ce numara zi aprozimativ 14, 5 milioane de locuitori. Aceasta asezare fiind cea mai mare din Europa si a cincea din lume.

Din pacate, nimic din arhitectura perioadei de dominatie greceasca nu a supravietuit, in schim arhitecura romana dovedindu-se a fi mult mai durabila. In acest sns Obeliscul construit de Teodosie în hipodromul Constantinopolului, poate fi vazut si azi in Piata Sultanahmet, in timp ce parti din apeductul Valens, construit la sfarsitul secolului al /V, se poate vedea la marginea de vest a cartierului Fatih. Coloana lui Constantin, construita pentru a marca noua capitala a Imperiul Roman, se afla nu departe de hipodrom. Aceasta a fost ridicata in anul 330 d.Hr.,

Otomanii au transformat rapid orasul Constantinopol( Istanbul) de la un bastion al crestinismului la un simbol al culturii islamice, prin construirea de maschei imperiale.

Istanbul a fost, in mai toata istoria sa, un oras cosmopolit, cu numeroase centre comerciale, de la istoric la modern. Marele Bazar, aflat in functiune din 1461, este una din cele mai vechi si mai mari piete acoperite din lume.

Acum, sa va spun despre prima mea calatorie la Istanbul. Am mers cu avionul apoi, cu taxiul, cu metroul prin Piata Taksim, si, bineinteles  mi-am promis, acum doi ani ca niciodata n-am sa ma maiplang de traficul din capitala noastra, Bucuresti. Asta se intampla atunci, dar urmatorul an am revenit, pentru ca-i fantastic amestecul culturilor in aceasta metropola situata pe doua continente, Istanbul. Pentru ca simti briza celor trei mari si a unui fluviu.

Eu v-am spus ca-i jale cu traficul in Instanbul, dar va puteti bucura de toate celelalte parti frumoase ale orasului. Distractie placuta! Si, nu uitati de concurs, caci eu am descoperit un anunt, care suna cam asa: rezerva bilete de avion catre Dubai, este al celor de la aerolines.ro, cu care eu am o experienta frumoasa si avantajoasa. 
Asadar, poate prin o oferta buna si pe ruta aceasta!:)







3 comentarii:

azitino spunea...

Lansare de carte la Palatul Suţu: “Istoria Oraşului București” - “Mărturii Brâncoveneşti” http://goo.gl/kgsXjQ

azitino spunea...

Cunoşti bine acest oraş?

florentin spunea...

@ azitino: Categoric, nu!