11 iulie 2014

Ești ceea ce alegi să fii

Am văzut un reportaj despre povestea tragică a unei tinere dependente de heroină. În zilele acestea găsești astfel de povești atât printre bogați cât și printre săraci, în familii dezorganizate cât și în familii bune. Tânăra s-a uitat la camera de filmat și a spus: „Nu mi-am dorit să devin dependentă”. Adevărul nefericit este că nu întotdeauna suntem ceea ce dorim să fim. Suntem ceea ce alegem să fim.
Nu, nu tot ceea ce se întâmplă în viața dumneavoastră este propria alegere. Nu este hotărârea dumneavoastră dacă veți fi înalți sau scunzi. Nu vă puteți alege părinții sau rasa. Totuși, ceea ce contează cel mai mult în viață sunt acele alegeri pe care le putem face eu și dumneavoastră. Eu sunt cel care hotărăște dacă mă trezesc să merg la muncă în fiecare zi chiar și atunci când ceea ce îmi doresc cel mai mult este poate încă o oră cu perna. Eu aleg ce program de radio ascult și pe care îl opresc. Eu aleg ce citesc, la cine merg în vizită, pentru cine mă rog în fiecare zi. Alegem să fim părinți sau să nu fim părinți (dacă nu sunteți de acord poate avem nevoie să vorbim puțin). Noi hotărâm dacă ne căsătorim sau nu ne căsătorim. Eu aleg dacă voi urma cărarea uşoară sau pe cea grea. Eu hotărăsc dacă viaţa mea se concentrează pe mine sau pe alţii. Noi decidem pe cine iubim și pe cine urâm. Noi hotărâm dacă să fim mânioși, iubitori, îngrijorați sau încrezători. Nu nesocotesc în totalitate influențele, încurajările sau descurajările de care avem parte, dar, la final nu este totuși hotărârea noastră?

Citiți provocările pe care Dumnezeu le așează înaintea noastră în Cuvântul Său. Par a fi pe fiecare pagină, fie direct, fie indirect. Odată, pe două table de piatră, Dumnezeu a scris ce să faci și ce să nu faci. A fost modul în care El a arătat clar lui Israel și nouă că viața este ceea ce alegi să fie împreună cu consecințele unor asemenea alegeri. Isus ne demonstrează acest adevăr atât în cuvânt cât și în faptă. Trebuie să Îl iubim pe Dumnezeu și să ne iubim unii pe alții (Marcu 12:30,31). Este alegerea noastră. Pavel ne spune să muncim cu mâinile noastre pentru a putea da altora (Efeseni 4:28). Din nou, este alegerea noastră. Ioan Botezătorul a spus să aducem roade vrednice de pocăință (Matei 3:8). Iacov ne spune că credința se vede în faptele noastre (Iacov 2:18). Lista de exemple este atât de lungă încât poți umple o carte cu ele! O, stați puțin! Chiar avem deja o asemenea carte!
Adevărul simplu rămâne: Nu ești întotdeauna ceea ce-ți dorești să fii, dar ești ceea ce alegi să fii. Sunteți pe calea spre cer? Este o alegere zilnică. Copiii dvs. cunosc voia lui Dumnezeu? Faceți această alegere în fiecare zi pe care o petreceți cu ei (în special în Ziua Domnului). Sunteți o unealtă a lui Dumnezeu, o lumină care strălucește în întuneric? Frumusețea acestei realități cu Dumnezeu este că dacă alegerile dumneavoastră nu au fost bune, dacă ați făcut alegeri greșite, astăzi puteți începe de la capăt. Astăzi puteți alege binele, puteți alege nădejdea, puteți alege ajutorul și puteți alege credința. Astăzi puteți alege biruința.

Nu este la fel pentru fiecare dintre noi. Suntem diferiți. Ceea ce rămâne la fel pentru toți este Cuvântul lui Dumnezeu și modul în care Dumnezeu ne provoacă viețile spre bine. Poate un loc bun de început ar fi ca în fiecare zi să alegeți să vă uitați la Cuvântul Său. În fiecare zi rugați-vă pentru ceea ce citiți și în fiecare zi căutați o modalitate de a trăi acel Cuvânt în lumea în care ne-am născut. Dați-mi voie să mai adaug o alegere: Alegeți să fiți cu oamenii lui Dumnezeu! Eu am nevoie de încurajarea dumneavoastră și poate și dumneavoastră aveți nevoie de încurajarea mea. Aduceți-vă aminte: nu sunteți întotdeauna ceea ce doriți să fiți, dar în acele lucruri care contează cel mai mult, sunteți ceea ce alegeți să fiți..

Un comentariu:

CARMEN spunea...

sunt de acord cu tine din multe puncte de vedere. Norocul joaca rol mare în viata noastra, insa hotarâtor este ceea ce alegem sa facem. Ne transformam permanent, pentru ca traim! suntem dinamici, avem simturi si cuget. Chiar daca facem greseli în viata, orice se poate corecta - trebuie doar sa ne dorim si vom reusi!