7 august 2014

Hrana animalelor de companie

Constat ca in ultima vreme tot mai multi oameni indragesc animalele. Asta nu eu un lucru rau, imi pare ceva normal...sau cum se zice in ultima vreme, e un semn de normalitate. Acum , firesc ca pentru acei care locuiesc la casa si au o curte este preferabil sa isi cumpere un caine...Dar ce te faci daca locuiesti intr-un apartament din numeroasele blocuri de pe la noi. Evident ca nu o sa-ti cumperi un caine mare. In primul rand, apartamentele sunt mici, si un nou locatar e o problema in plus, In al doilea rand un caine are nevoie de spatiu, si in al treileaa rand creeaza un disconfort tie si vecinilor din bloc...
Si, totusi, fiind iubitor de animale, iti doresti un animal de companie...chiar si in conditiile unui apartament.De aceea, in opinia mea, cel mai potrivit pentru aceasta situatie e un motan, adica o pisica...Din ceea ce stiu eu, de la o amica, cu care discutam mai zilele trecute, o pisica e mult mai usor de ingrijit, intr-un apartament. Dar sa nu va inchipuiti ca iei o pisica o gazduiesti in apartament si gata. Nu, nu-i asa! Amica cu care disctam, imi spunea cat de greu i-a fost cu pisica pe care o are. Fiind mica, un pui micut de pisica, a trebuit sa o invete sa isi faca nevoile in locul special amenajat, sa nu se agate de perdele, lucruri pe care le face un pisic cand e mic...
Despre hrana ei, ce sa va mai zic, nu manca decat lapte, i-a fost greu sa o invete sa manance si altceva. A incercat cu de toate, dar pana la urma a reusit sa o invete sa manace: sanabelle urinary , hrana uscata pentru pisici.
Vedeti, cand zici ca vrei un animal de companie, nu te gandesti ce presupune existenta lui in locuinta ta si faptul ca trebuie sa te ocupi in permaneta de animalutul tau.

Sa stiti, ca am amicii, care au si caini, dar acestia locuiesc la case si nu-i problema de spatiu. In schimb ingrijirea lor presupune cam aceeasi atenti ca si in cazul pisicilor, si ca de altfel a tuturor animalelor de companie.
O pisicuta, un catelel, oricare alt animal de companie necesita ingrijire, hrana si un control permanent din partea medicului veterinar. Iar, acum slava domnului exista mai in toate orasele cabinete veterinere, iar in privinta hranei, magazinele online abunda de produse si vitamine care mai de care mai bune...
Daca doresti sa ai o pisica sau un caine sanatos este important sa ii cumperi mancare de cea mai buna calitate, pentru ca altfel nu vei sti, daca va avea o crestere sanatoasa

Mancarea speciala pentru animalele de companie pe care o cumperi de la magazinele contin substante nutrivite speciale pentru animale si au rol un rol extrem de benefic in cresterea si dezvoltarea lor..


In opinia mea pentru un animal de companie e necesara hrana doar dintr-un magazin specializat...Bineinteles ca exista si cazuri in care unele animale de companie mananca orice si nu-i nevoie sa cumperi tot timpul hrana speciala...
Acum, sa stiti ca am mai am vazut si eu cazuri in care animale de companie sunt lasate de izbeliste si, sincer nu ii inteleg pe stapanii lor. Daca nu ai timp de ingrijirea si hranirea lui, de ce il mai iei, ca sa il chinui. Recunosc, eu sunt ocupat si, am renuntat la aceasta idee...pentru o vreme...

2 comentarii:

Eutanasiati Maidanezii spunea...

Imi place sa am vecini LA BLOC cu pitbului si javre de tot felu este o bucurie .

florentin spunea...

:))