13 august 2014

Sunt proprietar de caine

Eu sunt proprietarul unui caine. Un caine tare dragut, desigur. Dar, nu sunt atat de priceput la caini. Asta-i situatia! De cand ma stiu eu am convietuit cu un caine in curte si am considerat ca un caine trebuie sa fie liber...sa se poata plimba prin curte pe care o pazeste...
In ceea ce priveste cresterea unui caine in apartament, am o cu tot alta opinie, chiar daca imi pun in cap pe iubitorii de animale si, anume ca un caine nu are ce sa caute intr-un apartament al unui bloc. Nu ii este locul acolo...Este un animal de companie, este domestic, dar nu la bloc. Lucrul acesta l-am mai spus si, probabil il voi mai spune...Daca esti iubitor de animale si locuiesti intr-un apartament , mai potrivita mi se pare o pisica decat un caine, ca si animal de companie.

Asadar, ma mandresc ca sunt proprietar de caine, nu numai iubitor de animale, si ii ofer toate conditiile de crestere: libertate de miscare(curte) , hrana speciala, si, periodic merg cu el la cabinetul veterinar.

Cabinetul il aleg dupa anumite criterii: recomandari de la prieteni, colegi, experienta personalului ce il deserveste, etc...
Am vazut destule cabinete veterinare, care si-au deschis in ultima vreme portile sau mai bine spus usile. Dar, cu toate acestea sunt destule animale de companie care sufera.Sunt destui proprietari de animale de companie, in special caini, care sunt proprietari cu numele, din pacate. Un caine sa il ai in curte presupune o anumita responsabilitate. Nu accept, cum v-am mai spus, sa-l vad tot timpul legat, nehranit la timp, fara vaccinele necesare.

Nu sunt un tip care sa judece pe altii, dar animale, nu le-as chinui. Iar sa tin un caine la bloc imi pare un chin prea mare, atat pentru el cat si pentru mine.
Ii inteleg si pe batranii de la bloc care-si iau un caine, pentru ca se simt singuri. Totusi, sa-l ingrijeasca si sa fie unul mic, macar...


Navigand pe net, aseara am vazut si citit ceva interesant! Asadar, daca sunteti din Suceava, aveti un caine, eu recomand: medic veterinar Suceava, care se va ingriji de animalul vostru de campanie, sio clinica FANVET.
Clinica FanVet este una din cele mai renumite clinicii veterinare din zona cu dotari moderne si cu specializari pentru interventii chirurgicala. Se pot face consultatii, tratamente si vaccinari.

Asadar, daca sunteti proprietar de animal trebuie sa va si implicati in ingrijirea lui...fie ca este un caine, o pisica sau mai stiu eu ce animalut exotic...ca e in trend acum.

Din blogosfera romaneasca va doresc s-aveti o zi racoroasa voua si animalului de companie, daca sunteti proprietar!:)

PS. Despre cainii maidanezi nu am zis nimic, dar promit sa revin cu un articol !

Niciun comentariu: