23 septembrie 2014

Apicultura, o afacere de succes

O familie din Pascani, sot si sotie, au renuntat la cariera pentru a se ocupa de apicultura. Dupa12 ani de la achizitia primului stup de albine, cei doi au transformat cresterea albinelor intr-o afacere adevarata. Si, asta in conditiile in care la inceput, habar nu aveau despre aceasta activitate, Florentin Stavarache fiind informatician la o banca comerciala din orsul Pascani, acolo unde lucra si sotia sa, pe postul de expert-contabil. ”Eu mi-am dat demisia de la bancă abia acum doi ani, când am simțit că putem trăi confortabil din veniturile aduse de stupină. Nu îmi pare rău nici un moment pentru că acum suntem mai relaxați, suntem proprii noștri șefi, ne planificăm singuri ziua și nu dăm socoteală nimănui dacă ne hotărâm pe loc că mâine vrem să plecăm într-un concediu”, a spus Gabriela Stavarache, pentru revista online: agrointel.ro. Acum, sotul se ocupa de productia de miere de albina, iar sotia sa este agentul de marketing si vanzari al afacerii lor. Despre productia de miere de anul acesta, sotii Stavarache au spus ca, spre deosebire de alti apicultori, nu au avut probleme din cauza vremii, iar productia a fost una buna. ”Am remarcat un avânt al creșterii albinelor în România. Urmărind forumurile și vorbind cu alți apicultori, aș înclina să cred că s-au vândut cu 80% mai multe familii de albine decât în anii precenți. Totuși, cum multe zone au avut de suferit din cauza ploilor, cred că se vor cerne apicultorii adevărați de cei amatori, care, dacă au dat de greu, se vor gândi de două ori dacă să mai continue”, după cum a spus Florentin Stavarache.

Niciun comentariu: