21 aprilie 2015

ARACIP

Ma uitam pe temele de dezbatere pe educatie propuse de ARACIP. Tocmai îmi atrage atentia un om mai destept, plecat de multa vreme si profesor pe alt continent, ca numai 2 din 15 intrebari sunt formulate deschis si capabile sa genereze dezbateri si solutii. (cele care contin un sincer "cum"). Stilul formularii poate fi o capcana sigura si inca una din sansele de a transforma dezbaterile autentice in discutii goale si fara finalitate.

 Desi sunt toate teme urgente, stilul formularii poate fi o capcana sigura si inca una din "sansele romanesti" de a transforma dezbaterile autentice in discutii goale si fara finalitate. Plus ca mi se pare inspaimantator ca:
- Nu se pune problema reformarii curriculei, doar a adaosului de discipline noi;
- Trei sferturi din intrebari se refera la profesori, fara referire la impactul asupra copiilor
- mari preocupari se vad pentru salariul de merit, fondul clasei, existenta unor comisii, influenta puterilor in Consiliile de administratie.

Chestionarul tradeaza totala lipsa de preocupare pentru schimbarea de paradigma. Doar o incercare de a mai tine pe sine un tren vechi si ruginit: ungem colo si dincolo, ciocanim in roti si vopsim locomotiva. Viteza si scartaielile la cotituri raman aceleasi.

Un comentariu:

Anonim spunea...

va puteti implica mai mult! Si noi v-am putea sprijini.