5 noiembrie 2015

Tabloul -partea intai

Tabloul.
Ceasul sunase de vreo jumatate de ora, si abia m-am hotarat sa aprind lumina. Stiam ca dupa aceea camera se va umple de umbre ciudate, mute si fara vreo valoare cat de cat artistica…
Si totusi le priveam, ca-n fiecare dimineata, cu ochii intredeschisi, luptandu-ma cu somnul. Si tot ca de fiecare data descopeream umbre si forme noi pe pereti.
Apoi priveam in jurul meu cautand acele obiecte care generau formele acelea ciudate ale umbrelor, dar degeaba, totul era in zadar… In afara de patul pe care ma aflam, in camera mai era un dulap in care-mi tinem hainele, o masuta pe care zaceau resturi de pizza si cateva sticle de bere, doua scaune din plastic, si un taburet verde, iar pe peretele din fata mea se afla un tablou, o pictura naiva, primita acum cinci ani de ziua mea.

Radeam in sinea mea la gandul ca daca pictorul, ah, cum il chema…. in fine nu are nici o importanta acum, nu mi-ar fi spus ce reprezinta ( explicandu-mi cu lux de amanunte, probabil ca sa-l si cred ), n-as fi reusit niciodata sa-mi dau seama ca pictura aceea naiva era defapt portretul meu.


Fugeam.
Timpul se scurgea pe langa mine, absorbit parca de un gigantic aspirator aflat in spatele meu si care – parca ma absorbea si pe mine….
- Mai repede, mai repede, altfel pierzi si de data asta, imi spuneam si muschii se contractau dureros, marind pasul.
Nu vedeam pe nimeni si nimic, priveam inainte spre acel punct care….nu, nu se poate, … se indeparta.
Incercam sa-mi reglez respiratia, numarand in gand : 1, 2…1, 2…1.. .
Aerul racoros al acestei zile de inceput de mai, ma imbujorase iar secundele treceau luand cu ele totul chiar si….
Izbitura care a urmat a fost fatala. O clipa de neatentie din partea-mi in timp ce traversam starda, perceperea unei franturi de strigat, urmat de scarsnetul cauciucurilor pe asfaltul rece.
Totul devenise alb. Totul se invartea. Parca incepuse ploaia,…
- Ce stropi mari !
Undeva pe niste strazi, o salvare a carei sirena facea sa vibreze inimile trecatorilor, se grabea spre spital.

PS . continuarea maine...


Niciun comentariu: