18 octombrie 2016

Ratăm generaţii după generaţii

Acum informaţiile se dublează la fiecare 4 minute, deci dacă noi nu reuşim să ne elasticizăm oferta educaţională astfel încât să ajungă şi la copiii, să aibă realitatea curentă în faţa, atunci e foarte dificil, ratăm generaţii după generaţii.
Există o literatură întreagă în domeniul acesta, este esenţial pentru copii să aibă libertatea de a alege, nu numai sa li se impuna. La lucrurile impuse s-ar putea să nu le placă. Nicio fiinţă creativă nu iubeşte lucrurile impuse. Caută să optimizeze efortul, să maximizeze rezultatul, cu ajutorul propriei inteligenţe, nu cu ajutorul repetiţiei şi a tocelii şi a sistemului care nu merge.

Unde e problema, la manual sau la profesori?
Ambele, pentru că sistemul a produs stagnări şi mutaţii negative în toate sensurile, e un efort extraordinar să trezeşti sufletul profesorului, să elimini multitudinea de deşeuri toxice pe care le au manualele, imposibil ca un elev normal să poată înghiţi materia de facultate, doctorat, cu termeni specifici, care se strecoară de la clasele mici în manualele existente. Scandalul e util pentru că oamenii devin conştienţi.
Ce părere aveţi de copii cu tablete?
Se leagă direct de stilul de predare. Calculatorul nu-i pedepseşte pe copii, îi apreciază, le dă şansa să încerce încă o dată, n-au reuşit, le spune, dar nu dă cu ei de pământ, pot să o ia de la capăt, nu le dă note, nu-i deprimă. Ei sunt foarte atraşi de calculator pentru comportamentul „uman” pe care-l are calculatorul dar pe care nu-l are un om”.

sursa: Vasile Rascanu

Un comentariu:

e-provincia spunea...

Adevaruri profunde si totodata triste care sunt conservate cu acribie de intrusii sistemului pentru a=si conserva pozitia sociala.