19 decembrie 2016

Reducerea timpului de teme e ca nuca în perete

Ordinul Ministrului pentru reducerea timpului de teme e ca nuca în perete după rezultatele Pisa afișate ieri. Pare că asta era singurul detaliu de pus la punct după ce am văzut că elevii noștri sunt ultimii din Europa.
Tema pentru acasă sau munca independentă - cum se cheamă ea, încă de pe vremuri - nu se normează după timpul petrecut de elev deasupra ei. Ăsta e relativ de la un individ la altul. Se dozează după cât impact produce ea pentru învățare. Poți să petreci 5 ore făcând aceleași tipuri de raționamente, redundante și neproductive, sau să stai numai o jumătate de oră pentru o soluție care presupune raționamente de adâncime.

La testările Pisa, rezultă că nici măcar copiii considerați ”buni” în România nu reușesc să acceseze operații mentale de top mai sus de 2 pe o scară 1-7.
Deci problema timpului alocat pentru teme este ridicolă în contextul în care noi nu am definit cum dezvoltăm gândirea elevului român. Nici pe profesori nu i-am dezvoltat s-o facă, de altfel.
Și da, copiii noștri fac tura a doua de muncă acasă nu pentru că n-am normat noi corect timpul pentru temă. Ci pentru că nici părinții, nici profesorii nu știu unde trebuie să ajungem cu copiii, nici de ce, nici cum exact. Singurele sisteme de referință sunt marea de culegeri și auxiliare făcute fără cap, dar aducătoare de profit și piața meditațiilor.
Ce măsurăm nu știm. Dar au măsurat ăștia de la Pisa.
N-am văzut niciun oficial cu scaun mare sub fund să iasă public și să se ia cu mâinile de cap.

sursa: oana Moraru- Helikon

Niciun comentariu: