4 iunie 2014

Scandalul asa-zisei gradinite Particulare din Constanta

Am vazut si eu scandalul asa-zisei gradinite particulare din Constanta. Realitatea e ca imaginile sunt atat de socante, incat nimeni nu mai are timp sa constate doua lucruri:
1. Nu e vorba deloc despre o gradinita, si nici despre educatoare. Ce vedeti in imagini e un centru oarecare, neautorizat de MEN, cu personal necalificat. Lista cu unitatile private care functioneaza legal in Romania apare pe site-ul ARACIP.
2. Copiii nu sunt numai victimele unor angajati nefericiti si brutali, dar si ai inocentei parintilor lor (ca sa nu spun prostie), care n-au stiut sa se informeze si si-au lasat copiii pe mana oricui.
Nu ma mira deloc existenta unor oameni isterici si frustrati care isi pierd cumpatul in preajma copiilor si care, probabil, n-au avut nicio tangenta cu educatia pana la data angajarii! Ma mira insa numarul mare de parinti atat de usor de pacalit!



Ps.  Uite dom'le o alta reusita a scolii romanesti: a reusit sa creeze ura fata de tot ce inseamna formare sau calificare! Eu chiar ii inteleg pe oamenii astia care au liste de colaboratori "necalificati". Au vazut ca o mare parte dintre ei o au doar pe hartie. Adevarat! Dar asta nu ii exclude pe toti ceilalti - putini si valorosi:) C-o sa ajungem cu totii sa zicem ce zicea bunica: " Prea multa carte, maica, te prosteste!"

3 comentarii:

florentin spunea...

Macar partea formala, da. Nu e ea chiar fair, uneori penibila, dar, te obliga! Dupa care poti construi si calitate, cat te duc puterea si mintea! De la caz la caz! Dar sa ignori din start niste reguli si sa te dai "gradinita", e ca si cum m-as duce acum sa-mi fac o operatie pe cord la medicul veterinar:)

Anonim spunea...

mi-a venit sa vars, clar! Codruta, ai dreptate, nu iti trebuie certificat sa fii om, acei abuzatori au nevoie de tratament medical psihiatric, asa ceva nu pot admite, mi se blocheaza creierul. Insa, si treaba cu certificarea este foarte importanta, un educator TREBUIE sa stie psihopedagogie, sa stie niste etape de dezvoltare, nu se poate asa, sa educi dupa ureche. Este mult de discutat. Ma doare sufletul si imi vine sa plang. Am fost la ateliere de parenting, citesc psihologie de 15 ani, concluzia mea este ca e de lucru la oamenii care deja fac o educatie pozitiva, ce sa mai vorbesc de cei care au fost abuzati si acum se transforma in abuzatori pacat, pacat ca alaptarea este ceva fancy si ca supermarket-urile sunt pline de lapte praf, asta duce fix AICI la comportamente DEVIANTE

allflorentin spunea...

Exact, acelasi soc, cum sa nu iti dai seama daca un copil merge la gradinita cu teama, cum sa nu discuti zilnic cu copilul despre activitatile de acolo, doar daca nu cumva ii aplici acelasi tratament si acasa si tipetele, bataia, au devenit normalitate pentru el. Filmarile par ireale..